پرچم کشورها, هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی برای مشاغل استارتاپی

امروزه یکی از پربازده ترین و بهترین نوع تبلیغات برای جذب مشتری خصوصا در کسب و کارهای نوپا مانند مشاغل استارتاپی، هدایای تبلیغاتی می باشد. هدایای تبلیغاتی برای مشاغل استارتاپی بهتر است به شکلی باشد که با صرف هزینه کم، بهترین بازخورد را داشته باشد

جذب مشتری با هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی برای مشاغل استارتاپی باید دارای ویژگی های خاصی باشد. زیرا استارتاپ ها با بودجه بسیار کمی راه اندازی می شوند و سرمایه آن ها کم کم زیاد می شود. برای همین است که روش های تبلیغات ارزان و همچنین اثر بخش، اهمیت بسیار زیادی برای آن ها دارد. این روش تبلیغات از قدیم مرسوم بوده که شرکت ها با دادن اجناس و هدایایی به شکل رایگان که لوگو و شعار بیزینس را دارند، به بهتر دیده شدن برند خود کمک می کنند. این روش به افزایش وفاداری مشتری کمک کرده و این هدایای تبلیغاتی می توانند مخاطب را به مشتری تبدیل کنند.

 

مزایای هدایای تبلیغاتی

  • قابل لمس بودن تبلیغات برای مخاطب
  • جایگزین شدن روش های قدیمی مانند کارت ویزیت
  • افزایش وسعت معرفی برند
  • افزایش پیدا کردن وفاداری مشتریان
  • ماندگار بودن در ذهن مخاطبان
  • افزایش تبلیغات بوسیله مشتریان

 

بهترین ویژگی های هدایای تبلیغاتی در مشاغل استارتاپی

 

  1. باید کیفیت هدایای تبلیغاتی بالا و مناسب باشد. در این صورت تلاش و هزینه انجام شده ثمربخش است.
  2. باید هدایای تبلیغاتی بر روی مخاطب اثربخش باشد و در زمان دریافت آن مخاطب احساس خوبی به او بدهد.
  3. باید این هدایا مرتبط با زمینه فعالیت مشاغل باشد.
  4. هدایا باید برای مخاطب کاربردی باشد. هدایای غیر مناسب می تواند هزینه و تلاش در این راستا را به هدر بدهد.
  5. بسته بندی هدایا باید محترمانه و شکیل باشد. اگر بسته بندی با سلیقه نامناسب اهدا شود، علاوه بر عدم تاثیر مناسب در مخاطب، چهره برند را نیز مخدوش می کند.

 

لیست هدایای تبلیغاتی برای مشاغل استارتاپی

هدایای تبلیغاتی برای مشاغل استارتاپی بسیار گسترده است اما چند نمونه از پرطرفدارترین و رایج ترین آن ها که قیمت مناسبی نیز دارند، به شرح زیر است:

  • خودکار

این کالای تبلیغاتی بسیار پر کاربرد است و معمولا به خاطر قیمت ارزان آن و همچنین استفاده فراوان از آن در اکثر پک های تبلیغاتی به کار برده می شود. تنوع خودکارهای تبلیغاتی بستگی به موقعیت مخاطب که مدیر یا دانش آموز یا دانشجو است، می باشد.

  • جاکلیدی

در امر هدایای تبلیغاتی برای مشاغل استارتاپی اگر بودجه استارتاپ ها محدود و ناچیز باشد، جاکلیدی از گزینه های مناسب برای تبلیغات و دیده شدن برند و لوگوی آن ها در میان مخاطبان می باشد که خاص و جذاب می باشد.

  • ساعت دیواری:

ساعت دیواری نیز یکی دیگر از هدایای تبلیغاتی است که ویژگی آن ماندگاری در سالیان دراز برای مصرف کننده می باشد. در نتیجه در طول سال ها شعار، لوگو و برند کسب و کار در معرض دید مخاطبان زیادی است.

  • سررسید:

شاید به خاطر طراحی و چاپ سررسید، هزینه آن کمی بیشتر از گزینه های دیگر شود اما هدیه ای خاص است که همه مخاطبان می توانند از آن استفاده کنند. البته می توان سر رسید را در کنار خودکار و اقلام دیگر به مشتریان اهدا کرد.

  • ماگ:

لیوان و ماگ تبلیغاتی از هدایای دیگر است که به دلیل نداشتن محدودیت جنسی و سنی و همچنین ماندگاری و قیمت ارزان آن، معمولا استارتاپ ها از آن استفاده می کنند. البته در انتخاب رنگ و مدل ماگ بهتر است دقت لازم انجام شود.