مقالات مفید

کاربرد رنگ در هدایای تبلیغاتی

آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده­‌اید که نگاه کردن به شاخه و برگ­‌های درختان سبز، چقدر می­‌تواند در ایجاد احساس آرامش شما مؤثر باشد و یا نگاه کردن به رنگ قرمز، انرژی، جنب‌­و­جوش و نشاط را در شما یادآور نمی‌شود؟ حتی نگاه کردن به رنگ قهوه­ای احساس امنیت و راحتی را در ما پدید می‌آورد. بر همین اساس و نیز بر پایه علم روانشناسی، رنگ­‌ها از اهمیت روانشناسی برجسته­‌ای برخوردار هستند که دانستن این موضوع در انتخاب هدایای تبلیغاتی می‌­تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

کاربرد رنگ و حس در هدایای تبلیغاتی

کاربرد رنگ و حس در هدایای تبلیغاتی

کاربرد رنگ و حس در هدایای تبلیغاتی

نه تنها ما در هر از لحظه از روز با رنگ­‌ها محاصره شده‌­ایم، بلکه با وجود اینکه ممکن است آگاهی کاملی از این موضوع نداشته باشیم، رنگ­‌ها بخش جدایی ناپذیری از ارتباطات ما هستند. دانشمندانی که روانشناسی رنگ­‌ها را مورد بررسی قرار داده­‌اند، دریافته­‌اند که اگرچه یک رنگ می‌تواند تأثیرات مختلفی بر روی افراد متفاوت داشته باشد اما برخی قوانین به صورت کلی درزمینهٔ تأثیر رنگ‌­ها بر روی مغز ما وجود دارد. برخی از ویژگی­‌های رنگ‌­های اصلی را در ادامه با یکدیگر می‌خوانیم.

رنگ سفید

معمولا اولین چیزهایی که با دیدن رنگ سفید به ذهن می‌رسند عبارت‌اند از تمیزی،برف، زمستان و فرشتگان. علاوه بر این رنگ سفید همیشه نماد صلح، بی گناهی و حقیقت نیز است. همراه کردن رنگ بنفش آبی سال جدید با این رنگ نوید بخش یک شروع نو و ایجاد صفحه‌ای جدید در زندگی است. از نظر تناژ رنگی نیز این دو با یکدیگر ترکیب ملایم و بسیار چشم‌نوازی را ایجاد می‌کنند. پس به راحتی می‌توانید امسال این دو رنگ را در هدایای تبیلغاتی خود به کار ببرید.

رنگ زرد

رنگ زرد نیز از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی است. اولین حسی که رنگ زرد به مخاطب القا می‌کند، خلاقیت و نوآوری است. علاوه بر اسم رنگ زرد به خوبی نور را بازتاب می‌کند و در نتیجه نشانگر روشنایی و درخشندگی نیز است. از طرفی رنگ زرد حال و هوای شوخ طبعی و روح جوانی و بازیگوشی را نیز در خود دارد. اگر دقت کرده باشید معمولا در هدایای تبلیغاتی مخصوص کودکان به وفور از رنگ زرد استفاده می‌شود. حتما شما نیز بادکنک و عروسک‌های زرد رنگ تبلیغاتی برای کودکان را دیده‌اید.

در شروع سال جدید به کار بردن رنگ زرد برای هدایای تبلیغاتی بزرگسالان نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد. بخصوص ترکیب زرد با بنفش همیشه جزو بهترین طیف‌ها و ترکیب‌های رنگی بوده است.

رنگ قرمز

رنگ قرمز همیشه نشانی از عشق، انرژی، نشاط و زندگی است. این رنگ حس پویایی، سرعت و حرکت را نیز در مخاطبان ایجاد می‌کند. رنگ قرمز به تنهایی تاثیر بسیار بالایی در قدرت مغز دارد. البته استفاده بی رویه و بیش از حد رنگ قرمز ممکن است باعث ایجاد اضطراب و تنش نیز شود. در نتیجه لازم است این رنگ را در ترکیب با سایر رنگ‌های پاستلی و خنثی بکار ببریم. رنگ سال جدید یعنی بنفش آبی می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای تعدیل انرژی بالای این رنگ باشد. در عین حال باعث افزایش اعتماد به نفس نیز خواهد شد.

رنگ سبز

رنگ سبز همیشه به عنوان نمادی از طبیعت و طراوت و تازگی شناخته می‌شود. با انتخاب رنگ سبز همراه با رنگ جدید سال می‌توانید امنیت، تعادل و همین‌طور حس خوشبختی را به مخاطبان خود برسانید. برای مثال اگر می‌خواهید در سال جدید هدیه‌ خلاقانه برای کارمندان خود تهیه کنید به کار بردن رنگ سبز همراه با بنفش آبی می‌تواند حس وفاداری را در وی ایجاد کند.

علاوه بر این معمولا شرکت‌هایی که کالاهایی سازگار با محیط زیست تولید می‌کنند بیشتر از رنگ سبز در هدایای تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند.

رنگ آبی

با این رنگ، ما افکارمان، آب و آسمان را بهم متصل می­‌کنیم. با نگاه کردن به رنگ آبی، به سمت آزادی و رهایی پیش می­‌رویم. این رنگ فضیلت را تکامل می­بخشد. چون رنگ آبی بیانگر اقتدار، تمیز بودن و محافظت است که اغلب برای لباس‌های فرم و کاری استفاده می­‌شود. آبی همچنین نمادی از صراحت، هوش و ذکاوت، امید و تلاش برای رسیدن به مراحل بالاتر است. انتخاب این رنگ برای خرید هدیه شریک کاری شما، انتخابی عالی است.